Beweeg meer

8 Tips
om meer te bewegen

1. Zit minder stil, wissel zitten af met staan en even te lopen
2. Je hoeft heus niet een marathon te gaan rennen, elke stap is een stap vooruit
3. Dagelijks bewegen door bijvoorbeeld lopend of op de fiets je boodschappen te doen. Ben je ook lekker buiten
4. Een keer per week spieren versterken is een behoudende training. Spieren versteker kun je doen met o.a. Pilates, Ladyfit, of Circuittraining. Met twee keer per week sporten worden je spieren echt sterker
5. Zoek een maatje om wekelijks mee te wandelen of te sporten. Niet alleen bewegen maar ook sociale contacten zijn gezond
6. Plan wekelijks vooruit. Wanneer je gaat bewegen? Wat ga je doen en hoe lang?
7. Doe iets wat je voldoening geeft. Door te bewegen maak je geluks-hormonen aan
8. Zet je sporttas of je wandelschoenen in het zicht!


image



image

Pilates
soepel lichaam 

Janine: Lesgeven is iets wat ik heel graag doe en is goed te combineren met mijn afslankpraktijk. Mijn lessen zijn (basis)lessen met specialiteit Pilates, LadyFit, Bodyshape en Fitness. 

Pilates

Pilates is een les met oefeningen waarbij de focus ligt op je houding, stabiliteit, coördinatie en ademhaling. Het is een effectieve training die je spiergroepen versterkt én rekt om een sterk maar ook soepel lichaam te krijgen. 

Pilates kun je omschrijven als een “inspannende ontspannings-les”. De oefeningen bij Pilates zijn gericht op het versterken van de “core”. De “core” is het korset van spieren rondom je rug, buik en heup/bekken en wordt ook wel Powerhouse genoemd. Deze spieren gebruik je dagelijks bij vrijwel alles wat je doet. Door deze spieren te versterken werk je aan je houding , balans en vermindert het risico op blessures.



LadyFit
conditie en sterker spieren

Janine: Ik vind het belangrijk dat al mijn lessen, gemakkelijk te volgen zijn. Of je nu gevorderd bent of nog nooit in een sportschool bent geweest. Iedereen is welkom. Tijdens de les zal ik de oefeningen differentiëren, verschillende opties aangeven van makkelijk tot uitdagender. 
 
LadyFit

LadyFit is een groepsles gericht op het verstevigen van de spieren en het verbeteren van de conditie. In de warming up zal je hartslag wat gaan verhogen en werk je aan je conditie en coördinatie. Hierna besteed ik aandacht aan spierversterkende oefeningen voor de buik-, rug-, borst-, bil- en beenspieren.
 
Door je spieren te versterken werk je aan een sterker lichaam en figuur verbetering. Ik werk met kleine materialen zoals gewichtjes, maar je kunt de les ook volgen zonder deze attributen. LadyFit is wat intensiever dan Pilates. Toch kan Iedereen mee doen. Ook als je niet sportief bent. Na afloop hoor ik vaak dat je echt energie krijgt van deze les!

image