Gezonde leefstijl

Gezonde leefstijl

Gezonde leefstijl 
Een gezonde leefstijl bestaat uit voldoende bewegen, gevarieerd eten en ontspannen waar het kan.
Beweeg
Beweeg voor een goede conditie van het hart, bloedvaten en longen. Minstens tweemaal per week spierversterkende oefeningen en balansoefeningen.
Zitten
Probeer nooit langer dan twee uur achter elkaar te zitten. Thuis en ook op het werk.
Eet
Eten is de brandstof van het lichaam. Ten minste 250 gram groente en 250 gram fruit.
Alcohol
Matig alcoholgebruik is maximaal één glas alcohol per dag voor mannen als vrouwen.
Slaap
Voldoende slaap is belangrijk voor een goed werkend lichaam en brein. Een goede balans tussen inspanning en ontspanning.
Niet roken
Stoppen met roken heeft altijd zin, zelfs op hogere leeftijd.


image


image

Bewegen en eten
feit of fabel

Je mag na 20.00 uur niet meer eten
Fabel.

Gewoon bewegen is even gezond als sporten
Feit.

Eiwit-shakes zijn een must als sporter
Fabel.

Eiwitten zorgen voor minder spierpijn
Feit.

Van koolhydraten word je dik, dus die kun je als sporter beter niet nemen
Fabel.

Voldoende lichaamsbeweging en een gezond voedingspatroon kunnen de kans op chronische ziekten verkleinen
Feit.

Wil je meer informatie over voeding, bewegen of slapen? Of ben je op zoek naar het krijgen begeleiding van een gezonde leefstijl?
 


Een gezonde leefstijl makkelijk?

Je besluit iets aan je gezondheid te gaan doen, je wilt een gezonde leefstijl. Een aantal kilo afvallen of eindelijk eens die 5 kilometer hardlopen. Iets wat je je al een lange tijd geleden hebt voorgenomen. Daarnaast probeer je ook minder te eten. Je bent voor je gevoel goed op weg. 

Maar na een aantal weken merk je dat de motivatie afneemt. Het sporten wordt saai en je bent minder streng voor jezelf als het gaat om voeding. 
Wist je dat bij 90% van de mensen na 3 weken nog maar weinig over is van deze goede voornemens?
 
Denk je na het lezen van bovenstaande alinea; “Hé, dit gaat over mij?" 

Neem dan vrijblijvend contact met mij op. Ik vertel je graag meer over mijn manier van werken. Een vast eetschema of sportschema zou je niet zo snel van mij krijgen. Ik denk dat dit alleen maar tijdelijk gewichtsverlies oplevert. 
Ik kijk naar hoe jij je leven wil veranderen en ga samen met jou opzoek naar persoonlijke aanpassingen. Kleine veranderingen. Met een blijvend resultaat. 

image